top of page

Μαθησιακές δυσκολίες και Διαχείριση χρόνου.


Οι Μαθησιακές Δυσκολίες επηρεάζουν την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο?πιστή

Ας εξηγήσουμε τον όρο Μαθησιακές Δυσκολίες(ΜΔ).

Οι ΜΔ είναι ένας πολύ γενικός όρος ο οποίος περιλαμβάνει διαφορετικές ομάδες προβλημάτων που εκδηλώνονται είτε στην ανάγνωση, είτε στη γραφή, είτε στην κατανόηση των μαθηματικών, είτε στην εκμάθηση της ομιλίας.

Τις περισσότερες φορές οι ΜΔ δεν αφορούν την νοητική ικανότητα αλλά τον τρόπο πρόσληψης και επεξεργασίας της πληροφορίας. Δεν πρόκειται περί χαζών ή τεμπέλικων παιδιών, πρόκειται για παιδιά στα οποία ο εγκέφαλός τους λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο. Πρόκειται για ενδογενή κατάσταση του εγκεφάλου και γι αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη εκπαίδευση. Οι ΜΔ μπορούν να αμβλυνθούν με την εκπαίδευση αλλά στην πραγματικότητα δεν εξαλείφονται ποτέ.

Οι ΜΔ γίνονται αντιληπτές ήδη από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και πρέπει το σχολείο σε συνεργασία με γονείς και ειδικούς να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή βοήθεια.

Δυνατότητες και περιορισμοί για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο ατόμων με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Το ελληνικό κράτος αναγνωρίζοντας τα προβλήματα αυτά έχει δώσει τη δυνατότητα στους υποψηφίους να διαγωνίζονται σε ειδικά εξεταστικά κέντρα, προφορικά με δυνατότητα παράτασης χρόνου, για όσους έχουν δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία , είτε γραπτά για όσους έχουν τραυλισμό ή δυσαρθρία, οι οποίοι διαγωνίζονται σε άλλη αίθουσα στα εξεταστικά κέντρα των πανελλαδικών εξετάσεων .

Για την συμμετοχή στις εξετάσεις απαιτείται απόφαση από τα οικεία Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ) στην οποία αναγράφεται η ειδική μαθησιακή δυσκολία.

Να υπογραμμίσουμε ότι οι υποψήφιοι με οποιαδήποτε Μαθησιακή Δυσκολία δεν γίνονται δεκτοί στις Στρατιωτικές Σχολές, τις Σχολές Αστυνομίας, την Πυροσβεστική Ακαδημία και στο Λιμενικό Σώμα.


Πόσο σημαντική είναι η διαχείριση χρόνου σε μαθητές και φοιτητές με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Είναι γνωστό ότι οι μαθητές με ΜΔ από μικρή ήδη ηλικία δυσκολεύονται στις επιδόσεις τους είτε γιατί καθυστέρησε η διάγνωσή τους είτε γιατί έχουν ελάχιστη υποστήριξη.

Σε σχέση με τη διαχείριση του χρόνου, φαίνεται ότι δυσκολεύονται στην ολοκλήρωση μακροπρόθεσμων εργασιών, δεν αποδίδουν στη μελέτη τους για τα διαγωνίσματα, δεν παραδίδουν εμπρόθεσμα τις εργασίες τους είτε γιατί ξεχνούν να τις κάνουν, είτε γιατί δεν τις πηγαίνουν στη τάξη ή έχουν κάνει πολλά λάθη, έχουν έλλειψη αίσθησης της σημασίας του χρόνου, δυσκολία στην οργάνωση των εργασιών τους, έλλειψη στοχοθεσίας.

Μαθαίνουν έτσι σε μια αναβλητικότητα, απογοητεύονται, δεν επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, δέχονται έντονη κριτική με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλο ποσοστό ατόμων με ΜΔ τα οποία δεν εισάγονται στα πανεπιστήμια.

Από την άλλη στα πανεπιστήμια αναμένεται από τους φοιτητές να λειτουργούν αυτόνομα, όμως λόγω των ελλείψεων σε εκτελεστικές λειτουργίες όπως είναι η στοχοθέτηση, η οργάνωση και η διαχείριση χρόνου, βρίσκονται αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις καθώς γι' αυτούς είναι πιο χαώδες το περιβάλλον και πρέπει μόνοι τους να οργανώσουν τον χρόνο τους, να υπολογίζουν σωστά τα χρονικά διαστήματα για παράδοση εργασιών, να μελετούν οργανωμένα και με σχέδιο.

Η Διαχείριση του Χρόνου πολλές φορές συνεπάγεται την ακαδημαϊκή επιτυχία.

Πολλές μελέτες σε παγκόσμια κλίμακα, υποστηρίζουν ότι η εκμάθηση της Διαχείρισης Χρόνου είναι ίσως από μόνη της σημαντικό βήμα για έναν υποψήφιο ή φοιτητή με ΜΔ για την πρόοδό του.

Διαχείριση Χρόνου, σημαίνει οργάνωση του χρόνου, καθιέρωση συστήματος προτεραιοτήτων, στοχοθεσία, δέσμευση στον σκοπό και καταπολέμηση της αναβλητικότητας .

Δίνει στο άτομο την αίσθηση της ευεξίας, της δύναμης, της πίστης στον εαυτό του.

Δραστηριότητες που βελτιώνουν τις δεξιότητες Διαχείρισης χρόνου:

-Για την αναβλητικότητα προτιμώνται δραστηριότητες με προθεσμίες που μπορεί να συνοδεύονται από ανταμοιβή ή τιμωρία.

Αντίδοτο της αναβλητικότητας αποτελεί η "πράξη". Έχει παρατηρηθεί ότι όταν τα άτομα με ΜΔ "ξεκινούν" μια εργασία που απέφευγαν, οι αντιλήψεις τους για το έργο που πρόκειται να αναλάβουν αλλάζουν προς το θετικότερο.

-Για τη στοχοθεσία καθορίζονται μικροί, εύκολοι και έξυπνοι στόχοι, καθώς επίσης πρέπει να υπολογίζεται ο χρόνος που χρειάζεται για τον κάθε ένα.

-Για τον έξυπνο προγραμματισμό προτιμώνται " άμεσες ανταμοιβές" παρά μακροχρόνιες. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι λίστες καθηκόντων όπου οι ενδιαφερόμενοι καταγράφουν και ιεραρχούν τις εργασίες τους.

Επίλογος

Η δεξιότητα της Διαχείρισης Χρόνου σε όσους/ες έχουν Μαθησιακές Δυσκολίες είναι κομβικής σημασίας για την επιτυχία τους στην ανώτερη εκπαίδευση καθώς και την επιτυχή συνέχιση των σπουδών τους.

Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια εκ μέρους μαθητών, γονέων και ειδικών εκπαιδευτών. Η ανάπτυξη όμως, της δεξιότητας της Διαχείρισης Χρόνου είναι εισιτήριο επιτυχίας στη σταδιοδρομία αλλά και στη ζωή των ατόμων με Διαταραχές Μάθησης.


Για όλα αυτά θα συζητήσουμε τη Δευτέρα 15/01/2024 στις 19.00 μ.μ. με την Χριστιάνα Κούνδουρου, Λέκτορα Ειδικής Αγωγής, στη Σχολή Επιστημών Υγείας, στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου.






119 Προβολές

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Comments


aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page