top of page

Ξέρω πού θέλω να πάω, αλλά πώς;



Όλοι ασχολούμαστε με το να βρούμε έναν στόχο για τον μαθητή.


Ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει, ποια σχολή να επιλέξει, σε ποιο πανεπιστήμιο είναι καλύτερα, τι σχολές να βάλει στο μηχανογραφικό και άλλα πολλά.


Όμως έχει τις δυνάμεις ο έφηβος να σηκώσει αυτό το βάρος;


Και όταν λέμε δυνάμεις, δεν εννοούμε τις ώρες διαβάσματος ή τον όγκο γνώσης που αναγκάζεται να συσσωρεύσει.


Εννοούμε τις δεξιότητες που πρέπει να έχει για να καταφέρει να φτάσει στον στόχο του. Ο Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού μέσα από τις συνεδρίες και την καθοδηγούμενη συζήτηση με τον συμβουλευόμενο, καταγράφει παρατηρήσεις για τις δεξιότητες που ψάχνει, χωρίς να κάνει απαρίθμηση και χωρίς κριτική διάθεση.


Αυτό που ψάχνει ο Σύμβουλος είναι:


1) Το ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία

Σχετίζεται με θέματα προσανατολισμού στο μέλλον. Οι διάφορες εμπειρίες, ευκαιρίες και δραστηριότητες παρέχουν στον έφηβο ένα αυξανόμενο αίσθημα ελπίδας και καλλιεργούν μια ενεργή στάση σχεδιασμού για το μέλλον.


2) Ο έλεγχος της σταδιοδρομίας

Είναι η ανάγκη του εφήβου για ενσυνείδητη, στοχοθετημένη, και οργανωμένη υλοποίηση των στόχων της επαγγελματικής του μετάβασης.


3) Περιέργεια

Περιλαμβάνει τόσο την επαγγελματική διερεύνηση που αφορά στην αναζήτηση πληροφοριών σχετικών με τη σταδιοδρομία και τα μελλοντικά επαγγελματικά σχέδια, όσο και την διερεύνηση του εαυτού.


4) Αυτοπεποίθηση

Αφορά την εμπιστοσύνη του ατόμου στον εαυτό του και στην ικανότητά του να καταφέρει ό,τι χρειάζεται για την επίτευξη του επαγγελματικού του στόχου.

Η ισχυρή αντίληψη προσωπικής επάρκειας ενισχύει την εμπιστοσύνη του ατόμου να αντιμετωπίσει με ανοικτό μυαλό καινούργιες εμπειρίες και προκλήσεις.


5) Ο βαθμός δέσμευσης

Οι πρώτες επαγγελματικές δεσμεύσεις πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της εφηβείας, όμως αλλάζουν με το πέρασμα του χρόνου και αυτό που έχει σημασία για τον έφηβο είναι να μην έχει αγκυλώσεις - δεσμεύσεις, ώστε να μπορεί να επεξεργάζεται, να δομεί, να χρησιμοποιεί και να επανεξετάζει πληροφορίες σχετικές με τον εαυτό του και στη συνέχεια να τις συνθέτει σε νέες κατευθύνσεις.


Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός από ειδικούς συμβούλους δεν έχει και δεν θα πρέπει να έχει ως στόχο μόνο την καθοδήγηση για την εύρεση του καταλληλότερου επαγγέλματος.

Μέσα από την συμβουλευτική διαδικασία καλλιεργούνται αυτές οι δεξιότητες με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε ο έφηβος να μπορεί να τις καταλάβει και να τις ενσωματώσει στις δικές του ανάγκες.


Εμείς στην About Career, εστιάζουμε στην προσπάθεια να γνωρίσει ο έφηβος τον εαυτό του, να βρει στόχο και να πάρει τα εφόδια για τη μελλοντική του σταδιοδρομία.



Παπαγιαννάκη Ανδρομάχη

Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

110 Προβολές

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Comments


aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page