top of page

Διαχείριση χρόνου – ο νόμος του Pareto


Η θεωρία του Pareto για την προβλέψιμη ανισομερή κατανομή έχει έκτοτε συσχετιστεί με σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής.


Η αρχή αυτή βασίζεται στη θεωρία του Vilfredo Pareto, Ιταλού οικονομολόγου, κοινωνιολόγου και φιλόσοφου, ο οποίος το 1897 παρατήρησε ότι 80% του πλούτου στην Ιταλία (και σε κάθε χώρα που μελέτησε στη συνέχεια) κατεχόταν από 20% του πληθυσμού. Η θεωρία του Pareto για την προβλέψιμη ανισομερή κατανομή έχει έκτοτε συσχετιστεί με σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής.


Επίσης είναι γνωστός ως ο κανόνας "των σημαντικών ολίγων και των ασήμαντων πολλών" (Law of the vital few and the trivial many).


Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;


Ότι το 80% των αποτελεσμάτων από κάτι που κάνουμε θα έρθει από το 20% των προσπαθειών μας.


Δηλαδή, αν έχεις ένα τηλεφωνικό κατάλογο με 100 ονόματα, μόνο με τους 20 επικοινωνείς πραγματικά, ή αν διαβάζεις 10 ώρες, μόνο οι 2 από αυτές θα είναι αποδοτικές! Αν αγοράσεις 100 πράγματα, τα 20 θα σου χρειάζονται πραγματικά, τα υπόλοιπα 80 θα ανήκουν στην «υπερκατανάλωση».


Όμως, το να διαχειριστούμε τον χρόνο μας και να μπορέσουμε με το 20% των προσπαθειών μας, να φέρουμε το 80% των αποτελεσμάτων, θα πρέπει να ξέρουμε να βάζουμε όρια στον εαυτό μας, που αυτό βέβαια προϋποθέτει να έχουμε την αυτοπεποίθηση ότι μπορούμε να το κάνουμε.


Ας δούμε όμως πρακτικά πώς μπορούμε να το καταφέρουμε.


Πάρτε χαρτί και μολύβι και ανοίξτε ένα ημερολόγιο.


Προτεραιότητες

Εκεί γράφουμε τις καθημερινές εργασίες μας με βάση τις προτεραιότητες που είναι πιο σημαντικές, προσπαθώντας να τηρηθεί ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα.


Πρέπει να εργασθούμε, να φάμε, να κοιμηθούμε, να διασκεδάσουμε.


Σε μία μέρα δεν χωράει και το κομμωτήριο, και το γυμναστήριο και ο καφές με φίλους και η αγορά ρούχων και η εργασία και ο ύπνος και η ξεκούραση.


Κλείστε το κινητό

Κατά τις ώρες που έχουμε θέσει ως εργασία, σημαντικό είναι να μην δίνουμε χρόνο στα social media, στις ενημερώσεις των διαφόρων ιστοσελίδων, στα νέα των φίλων μας κλπ. Ο εγκέφαλός μας, όταν διακόπτουμε τον χρόνο κατά τον οποίο συγκεντρώνεται σε μία εργασία, θέλει αρκετό διάστημα μέχρι να ξαναβρεί τη συγκέντρωσή του.


Το people pleasing φαινόμενο

Είναι το φαινόμενο κατά το οποίο δίνουμε προτεραιότητα στους άλλους, να είμαστε αρεστοί στους φίλους μας, την οικογένειά μας, την εργασία μας, ξεχνώντας τον εαυτό μας.


Ντυνόμαστε, μιλάμε, συμπεριφερόμαστε όπως επιτάσσει η μόδα και ο κύκλος μας.


Όμως έτσι, το πολύ διάβασμα το κάνουν οι «σπασίκλες», ο ευσυνείδητος εργαζόμενος «χαλάει την πιάτσα», ή ψάχνουμε επαγγέλματα που τώρα «βγάζουν χρήματα».


Η οριοθέτηση του εαυτού μας στα δικά μας σημαντικά και η διάκριση αυτών παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο.


Κάντε διάλειμμα

Όχι, δεν πρέπει να διαβάζουμε ή να δουλεύουμε συνεχώς. Κάθε 50 λεπτά δώστε ένα 5λεπτο ή 10λεπτο διάλειμμα. Διαφορετικά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί.


Ακαταστασία στο χώρο = ακαταστασία και στο μυαλό.

Ένα καθαρό, φωτισμένο, καλά αερισμένο, και τακτοποιημένο δωμάτιο ή γραφείο μας προδιαθέτει θετικά για την εργασία μας.


Μην απογοητεύεσαι αν κάτι δεν πάει καλά.

Η επανάληψη φέρνει τη μάθηση, και όσο προσπαθείτε τόσο θα ανταμείβονται οι προσπάθειές σας. Τίποτα δεν είναι τέλειο. Όμως η υπομονή και η επιμονή, οδηγούν σε άριστα αποτελέσματα.


Στην About Career μπορούμε να σας βοηθήσουμε να διαχειριστείτε το χρόνο σας για να αυξήσετε έτσι την αποτελεσματικότητά σας . Αυτό, εκτός από τον ελεύθερο χρόνο που θα εξοικονομήσετε για τον εαυτό σας, θα σας κάνει πιο αποτελεσματικούς στην εργασία σας και έτσι θα αποκτήσετε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην διεκδίκηση της σταδιοδρομίας σας.


Για τους μαθητές είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο να αυξήσουν τις επιδόσεις τους, την βαθμολογία τους και τελικά να καταφέρουν να πιάσουν τον στόχο τους, ο οποίος δεν είναι άλλος από την εισαγωγή τους στην σχολή που επιθυμούν.


Η Διαχείριση του Χρόνου ανήκει στις απαραίτητες δεξιότητες που πρέπει να έχει ο κάθε άνθρωπος αν θέλει να επιτύχει τους στόχους του.


Τέλος ας μην ξεχνάμε: 24 ώρες είχε στη διάθεσή του ο Αϊνστάιν, 24 ώρες είχε και ο Χίτλερ!

25 Προβολές

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page