Διαχείριση Χρόνου.

Ατομικό Πρόγραμμα
Διαχείρισης χρόνου
Η Διαχείριση Χρόνου δεν είναι μία έμφυτη ικανότητα, είναι δεξιότητα που ο κάθε άνθρωπος μπορεί να την αποκτήσει με την κατάλληλη εκπαίδευση.
Υπάρχουν τρόποι, ασκήσεις και στρατηγικές που όταν κάποιος τις εφαρμόζει μπορεί να διαχειριστεί τον χρόνο του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ποιους ωφελεί η Διαχείριση Χρόνου:
-Τους μαθητές οι οποίοι προσπαθούν να έχουν αποτελεσματικό διάβασμα.
-Τους υποψηφίους για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια.
-Τους σπουδαστές για την επίτευξη των στόχων τους.
-Τους εργαζόμενους για διαχείριση της καριέρας τους.
Η εκπαίδευση στη Διαχείριση Χρόνου γίνεται ως εξής:
Α) Καθορισμός στόχου- Εξατομικευμένη καταγραφή δραστηριοτήτων- Ορίζεται πρόγραμμα μελέτης.
B) Ανάλυση και καταγραφή συμπεριφορών με τις οποίες "χάνεται χρόνος π.χ. χρήση κινητού κατά το διάβασμα, υπερβολική ενασχόληση με social media.
Γ) Δίνονται σαφείς οδηγίες και τρόποι για αποτελεσματικό διάβασμα, πρόγραμμα επαναλήψεων και τρόποι αυτοελέγχου επιδόσεων.
* Ανάλογα με τις ανάγκες το πρόγραμμα μπορεί να επεκταθεί.


Βασικό + Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Πρόγραμμα 5 (πέντε) συναντήσεων.
1) Πλήρες πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού
2) Βασικό Πρόγραμμα Διαχείρισης Χρόνου και Αποτελεσματικής Μελέτης
* Ανάλογα με τις ανάγκες, το πρόγραμμα μπορεί να επεκταθεί.
Διαχείριση Χρόνου Ενηλίκων
Μερικοί λόγοι που ευθύνονται για την κακή Διαχείριση Χρόνου είναι οι ακόλουθοι:
-Υπερβολικές δραστηριότητες
-Αναβλητικότητα
-Σπαταλάμε χρόνο σε ασήμαντες δραστηριότητες.
Διασπαστικοί παράγοντες:
-Τελειομανία
Αυτοί οι παράγοντες δημιουργούν:
-Άγχος και στρες
-Αίσθημα ενοχής και απογοήτευσης
-Καταθλιπτικά συναισθήματα
-Διαταραχές ύπνου
-Κόπωση και εξάντληση

Πρόγραμμα 3 (τριών) συναντήσεων:
α) Ανάδειξη και ανάλυση των πιθανών αιτιών της κακής Διαχείρισης Χρόνου
β) Έξυπνοι, αποτελεσματικοί και εξατομικευμένοι τρόποι δράσης για την καλύτερη Διαχείριση Χρόνου.
γ) Εκπαίδευση στη μέθοδο καθορισμού στόχων S.M.A.R.T: οι στόχοι πρέπει να είναι: Συγκεκριμένοι, Μετρήσιμοι, Επιτεύξιμοι, Σχετικοί και Χρονικά Περιορισμένοι
*Ανάλογα με τις ανάγκες, το πρόγραμμα μπορεί να επεκταθεί
Διαχείριση Χρόνου για μαθητές/τριες ή φοιτητές/τριες με Μαθησιακές Δυσκολίες
Διαχείριση Χρόνου για μαθητές/τριες ή φοιτητές/τριες με Μαθησιακές Δυσκολίες
Είναι γνωστό ότι οι μαθητές με ΜΔ δεν έχουν σωστή αίσθηση χρόνου, δεν τελειώνουν εγκαίρως τα μαθήματά τους, δεν οργανώνουν το διάβασμά τους, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις τους να είναι χαμηλές και η είσοδό τους στο Πανεπιστήμιο γίνεται πολύ δύσκολή.
Οι φοιτητές επίσης έχοντας φύγει από το σχολικό πρόγραμμα βιώνουν μία χαώδη κατάσταση στο Πανεπιστήμιο, αφού μόνοι τους τώρα πρέπει να καθορίσουν το πρόγραμμά τους, να είναι υπεύθυνοι για το πότε θα παραδώσουν τις εργασίες τους και πώς θα διαχειριστούν τον χρόνο τους ώστε να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους.
Το πρόγραμμα βοήθειας προς του φοιτητές με Μαθησιακές Δυσκολίες της About Career, περιλαμβάνει:
6-8 ωριαίες συναντήσεις .
Η προσπάθειά μας έγκειται στο να μπορούν οι φοιτητές να διαχειρίζονται μόνοι τους τις σπουδές τους.
Οι τρόποι είναι:
1) Να έχουν έλεγχο της προόδου τους.
Χρησιμοποιούμε :
α) λίστες ελέγχου
β) φύλλα αυτοελέγχου
γ) αρχεία καταγραφής προόδου
2) Να μάθουν την αυτοδιδασκαλία.
Π.χ. τι χρειάζομαι για να λύσω ένα πρόβλημα
3) Πώς να αντιμετωπίσουν μια δύσκολη κατάσταση, π.χ. «ξέχασα ότι γράφω διαγώνισμα», «δεν παρέδωσα εγκαίρως την εργασία μου|».
4) Να μάθουν να ελέγχουν τον εαυτό τους ( αυτοαξιολόγηση) π.χ.Τι κατάλαβα από αυτό που διάβασα?Να κάνω μόνος/η μου ερωτήσεις κατανόησης.
6) Να μάθουν να βάζουν στόχους τους οποίους μπορούν να καταφέρουν.
Ο καθορισμός στόχων είναι πολύ σημαντικός γιατί αυξάνει τα κίνητρα και την προσπάθεια των ατόμων να πετύχουν τους στόχους τους.
7) Επιβράβευση του εαυτού.
Τα άτομα με ΜΔ έχουν βιώσει πολλές άσχημες καταστάσεις, απόρριψης, απογοήτευσης, χαμηλής αυτοεκτίμησης. Η επιβράβευση του εαυτού αυξάνει την αυτοεκτίμηση και δίνει δύναμη να συνεχίσουν.
Για τον κάθε ωφελούμενο/η καθορίζεται εξατομικευμένο πρόγραμμα, ανάλογα των αναγκών του.
Οι συναντήσεις μπορούν να γίνουν δια ζώσης, κατόπιν συνεννόησης, ή διαδικτυακά.
Σκοπός μας είναι να δοθεί η ευκαιρία σε όλους να έχουν μια θέση στην εκπαίδευση!