top of page

Διαχείριση Χρόνου για μαθητές


Δεν προλαβαίνεις? Διαχειρίσου το χρόνο σου.

Τι είναι Χρόνος?

Είναι η πιο αμφισβητούμενη έννοια από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Κανένα άλλο ον πάνω στη γη δεν έχει την αίσθηση της ροής του χρόνου.

Έχει φιλοσοφική ερμηνεία όσο και επιστημονική.

Για τον Πλάτωνα ο χρόνος είναι η κινητή εικόνα της αιωνιότητας, για τον Αριστοτέλη, αντίληψη του χρόνου υπάρχει, μόνο όταν έχουμε κίνηση, ενώ για τον Πλούταρχο ο χρόνος είναι γιατρός.

Για την επιστήμη, ο χρόνος νοείται ως θεμελιώδης ποσότητα και όπως οι άλλες θεμελιώδεις ποσότητες - χώρος και μάζα καθορίζεται μέσω της μέτρησης.

Συνεπώς είναι μέγεθος. Όμως οι εξηγήσεις τις επιστήμης συνεχώς αλλάζουν και περιπλέκονται. Ήδη από την εποχή της δημοσίευσης της ειδικής θεωρίας της σχετικότητας το 1905, η φυσική εγκατέλειψε την έννοια του απόλυτου χρόνου.

Τελικά όσο και αν προσπαθούμε να εξηγήσουμε και να μετρήσουμε τον χρόνο, ένα πράγμα παραμένει αλήθεια.

Ο χρόνος είναι προσωπική υπόθεση. Ο χρόνος γίνεται πιο αργός όταν περιμένουμε κάτι και γίνεται πιο γρήγορος όταν δεν θέλουμε να τελειώσει μια όμορφη στιγμή.

Άρα, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο χρόνος είναι προσωπική υπόθεση.


Διαχείριση Χρόνου = Διαχείριση ορίων

Η διαχείριση του χρόνου είναι στην πραγματικότητα διαχείριση του εαυτού.

Διότι πρώτα πρέπει να καθορίσουμε τι θέλουμε να πετύχουμε, με ποιο τρόπο, τι προτεραιότητες έχουμε, ποιους στόχους έχουμε θέσει.

Διότι ο έλεγχος του εαυτού μας, μας επιτρέπει να πετύχουμε τους στόχους μας γρηγορότερα, πιο αποτελεσματικά και με λιγότερο άγχος.


Πριν μάθουμε πώς να διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας, πρέπει να δώσουμε λύση σε προσωπικά ερωτήματα όπως:

-Γιατί χρειάζομαι περισσότερο χρόνο?

-Τι μου στερεί τον χρόνο μου?

-Ποιος επεμβαίνει στον δικό μου χρόνο?

-Μπορώ να πω ΟΧΙ ?

-Ποιοι είναι οι στόχοι που θέλω να πετύχω?

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα πρέπει να λύσουμε για να έχουμε την Δέσμευση ότι θα διαχειριστούμε τον χρόνο μας.

Αδυναμία Διαχείρισης Χρόνου.

Καθημερινά και από όλους ακούμε την περίφημη φράση «Δεν έχω χρόνο...»

-Διαβάζω πολλές ώρες, έχω φροντιστήριο πολλές ώρες, αλλά οι βαθμοί μου δεν είναι καλοί. Οι δικοί μου δεν με καταλαβαίνουν, θέλω τις παρέες μου και θέλω την διασκέδασή μου. Τελικά νιώθω μια συνεχή καταπίεση, θα τα παρατήσω όλα.

-Η οικογένειά μου είναι για μένα προτεραιότητα, γι΄αυτό δουλεύω πολύ, για να μην τους λείψει τίποτα. Δεν έχω την πολυτέλεια να περνάω χρόνο μαζί τους, αλλά δυστυχώς δεν το εκτιμούν, μου λένε ότι δεν θέλουν τα λεφτά μου, αλλά τον χρόνο μου.

Τέτοιες ιστορίες υπάρχουν πολλές και όλες σχεδόν φέρνουν τα ίδια αποτελέσματα.

Άγχος, στρες, απογοήτευση, χαμηλή αποδοτικότητα σε σπουδές και εργασία, χαμηλή αυτοεκτίμηση, σωματικά συμπτώματα όπως πονοκέφαλους, στομαχικές διαταραχές, αϋπνία, έλλειψη επικοινωνίας με τους σημαντικούς άλλους, Burnout δηλαδή κατάσταση συναισθηματικής, σωματικής και ψυχικής εξάντλησης και πολλά ακόμα.

Υπάρχει λύση?


Πάντα υπάρχει λύση και η λύση έχει δύο σκέλη.

α) Δέσμευση στην απόφαση για διαχείριση του χρόνου .

Πρώτα πρέπει να απαντήσουμε γιατί είναι σημαντικό να διαχειριστούμε τον χρόνο μας και να δεσμευτούμε ότι θα το προσπαθήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

β) Τεχνικές διαχείρισης χρόνου.

Η πιο διαδεδομένη τεχνική είναι η S.M.A.R.T

Specific

Measurable

Attainable

Relevant

Time-bound

Ο στόχος μας δηλαδή πρέπει να είναι:

Συγκεκριμένος

π.χ. Θέλω να αυξήσω την βαθμολογία μου κατά τρεις βαθμούς και όχι θέλω να γίνω καλύτερος μαθητής της τάξης ξαφνικά.

Μετρήσιμος π.χ. θα το επιτύχω στο επόμενο τρίμηνο και όχι γενικά θέλω να αυξήσω τη βαθμολογία μου.

Επιτεύξιμος π.χ. Δεν μπορώ να μάθω όλο το βιβλίο απέξω, θα μαθαίνω καλά ένα-ένα τα κεφάλαια.

Σχετικός π.χ. Αν ο σκοπός είναι η επιτυχία στις εξετάσεις πρέπει οι επιμέρους στόχοι να είναι σχετικοί με αυτό και όχι μακριά π.χ. διαχειρίζομαι τον χρόνο για τις εξετάσεις μου και όχι για ανεβάζω ιστορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Χρονικά αποδεκτός π.χ. η μέρα έχει 24 ώρες, δεν μπορεί να προγραμματίζονται εργασίες για 30 ώρες που θα πρέπει να στριμωχτούν σε 24 ώρες.

Άλλοι τρόποι σωστής διαχείρισης χρόνου είναι η μέθοδος του "Θετικού Όχι" , η μέθοδος των "Χρονοκλεπτών" ( η οποία αναφέρεται στην έννοια της αναβλητικότητας ) κλπ. η τεχνική Pomodoro, οι τεχνολογικοί βοηθοί π.χ. Asana, Jira, Focus Booster κλπ. κλπ.


Εμείς στην About Career, δίνουμε μεγάλη σημασία στη σωστή διαχείριση χρόνου των μαθητών, γιατί αποτελεί μέρος της επιτυχίας τους. Σε όλες τις συνεδρίες με μαθητές και σπουδαστές δίνουμε συμβουλές και πληροφορίες για την αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου τους.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν άτομα που πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται τον χρόνο τους. Γι΄αυτό προτείνουμε την από κοινού εύρεση λύσης, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου.




Διαχείριση χρόνου για μαθητές






32 Προβολές0 Σχόλια

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page