top of page

Μουσικά Σχολεία


Μουσικά Σχολείεα

Τα μουσικά σχολεία της Ελλάδας είναι δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ειδικεύονται σε μαθήματα μουσικής.

Πρόκειται για Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια στα οποία προσφέρεται υψηλού επιπέδου μουσική κατάρτιση ταυτόχρονα με την — επίσης υψηλού επιπέδου — γενική εκπαίδευση. Το πρώτο σχολείο αυτού του είδους που ιδρύθηκε είναι το Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Παλλήνης, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1988.

Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο 3345/2-9-1988, στόχος των σχολείων είναι «η αισθητική καλλιέργεια και παράλληλα η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής, χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, αν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή καλλιτεχνικής έκφρασης».


ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ:

α/α

ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ

E-MAIL

1

Αγρινίου

26410-53595

2

Αθήνας

210-5130758

3

Αλεξανδρούπολης

25510-26448

4

Αλίμου

210-9963671

2160049930

5

Αμυνταίου

23860-23224

6

Άμφισσας

22650-23886

7

Αργολίδας

27510-89277

8

Άρτας

26810-85364

9

Βαρθολομιού

26230-42749

10

Βέροιας

23310-65787

11

Βόλου

24210-71096

12

Γιαννιτσών

23820-28999

13

Δράμας

25210-28191

14

Δυτικής Λέσβου (Καλλονή)

2253025457

15

Ζακύνθου

26950-45812

16

Ηγουμενίτσας (Μαζαρακιά)

2665095617

17

Ηρακλείου

2810-761696

18

Θερίσου-Χανίων

28210-88065

19

Θεσσαλονίκης

2310-300828

20

Ιλίου

210-2384479

210-2384855

21

Ιωαννίνων

26510-65457

22

Καβάλας

2510-247190

23

Καλαμάτας

27210-96966

24

Καρδίτσας

24410-73970

25

Καστοριάς

24670-28605

26

Κατερίνης

23510-31444

27

Κέρκυρας

26610-91573

28

Κομοτηνής

25310-37236

29

Κορίνθου

27410-80251

30

Λαμίας

22310-46476

31

Λάρισας

2410-627121

32

Λασιθίου (Καβούσι)

28420-94886

33

Λευκάδας

26450-21625

34

Λιβαδειάς

22610-44117

35

Μυτιλήνης

22510-25797

36

Ξάνθης

25410-92212

37

Παλλήνης

210-6668547

38

Πάτρας

2610-641800

39

Πειραιά

210-4204426

40

Πρέβεζας

26820-29686

41

Πτολεμαΐδας

24630-81775

42

Ρεθύμνου

28310-27553

43

Ρόδου

22410-65651

44

Σάμου

22730-23497

45

Σερρών

23210-35353

46

Σιάτιστας

24650-23461

47

Σπάρτης

27310-89069

48

Τρικάλων

24310-74471

49

Τρίπολης

2710-235440

50

Χαλκίδας

22210-32910

51

Χίου

22710-81360

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α’ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

  1. Στην Α’ τάξη των Μουσικών Γυμνασίων εγγράφονται μαθητές, απόφοιτοι των Δημοτικών Σχολείων, ύστερα από επιλογή. Η διαδικασία επιλογής διενεργείται κατά το χρονικό διάστημα από 15 μέχρι 30 Ιουνίου κάθε σχολικού έτους και σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον οι εξετάσεις δεν πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο, κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 11η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου και εισήγηση της οικείας Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

  2. Ο αριθμός των τμημάτων καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου ύστερα από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου και εισήγηση της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

  3. Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής υποβάλλουν μόνο μία αίτηση κατά το χρονικό διάστημα από 2 μέχρι 31 Μαΐου κάθε έτους, στο Μουσικό Σχολείο του Νομού όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους ή στο Μουσικό Σχολείο που ανήκουν χωροταξικά στην περίπτωση που στο νομό, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους, λειτουργούν περισσότερα του ενός Μουσικά Σχολεία. Η συμμετοχή των υποψηφίων μαθητών στην επιλογή για φοίτηση σε Μουσικό Σχολείο δεν στερεί το δικαίωμα υποβολής αίτησης για συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής σε άλλο Πρότυπο Γυμνάσιο, Πειραματικό Γυμνάσιο ή Καλλιτεχνικό Σχολείο.

  4. Επιτυχόντες είναι όσοι έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση των πενήντα (50) μονάδων. Στον πίνακα εμφανίζονται με διακριτό τρόπο όλες οι κατηγορίες υποψηφίων ως εξής:

    α) ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ (σύμφωνα με τον αριθμό θέσεων του σχολείου για την Α’ τάξη Γυμνασίου),

    β) ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ (όσοι έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση αλλά κατατάσσονται σε θέση χαμηλότερη του τελευταίου εισακτέου),

    γ) ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ (όσοι έλαβαν συνολική βαθμολογία κάτω της βαθμολογικής βάσης των 50 μονάδων) και

    δ) ΜΗ ΠΡΟΣΕΛΘΟΝΤΕΣ.

    Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να φοιτήσουν στο Μουσικό Σχολείο μαθητές που δεν συγκεντρώνουν τη βαθμολογική βάση των πενήντα (50) μονάδων.

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

1. Εφόσον προκύψουν κενές θέσεις στις Β’ και Γ τάξεις Γυμνασίου καθώς, και στις Α’, Β’, Γ’ τάξεις Λυκείου από μετεγγραφή ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται εντός του τρίτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους. Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών υποβάλλουν μόνο μια αίτηση στο Μουσικό Σχολείο του Νομού όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικίας τους ή στο Μουσικό Σχολείο που ανήκουν χωροταξικά στην περίπτωση που στον νομό, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους, λειτουργούν περισσότερα του ενός Μουσικά Σχολεία.

2. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται από Επιτροπή Κατατακτηρίων Εξετάσεων (Ε.Κ.Ε.) που ορίζεται με απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/τριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ύστερα, από εισήγηση του/της Διευθυντή/τριας του Μουσικού Σχολείου.

α) για τη Β’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή Μουσική-Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, καθώς και τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο) και προαιρετικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

β) Για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή Μουσική- Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

γ) Για την Α’ τάξη Λυκείου: Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

δ) Για τη Β’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Ιστορία της Μουσικής, Υποχρεωτικό Ατομικό Όργανο - Πιάνο και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

ε) Για τη Γ’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Μορφολογία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

Οι εξετάσεις ανά μάθημα διεξάγονται ως εξής: α. γραπτά, ως προς το θεωρητικό μέρος, και προφορικά, ως προς το πρακτικό μέρος (Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία), β. γραπτά (Ιστορία της Μουσικής) και γ. δι’ ακροάσεως (Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα, Ατομικό Όργανο Επιλογής).


Η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων εξετάσεων προ- έρχεται κάθε φορά από τη διδαχθείσα ύλη του αμέσως προηγούμενου σχολικού έτους και ανακοινώνεται στο σχολείο με τη λήξη του διδακτικού έτους.

ΑΤΟΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας του σχολείου και μετά από πρόσκλησή του/της, στο διάστημα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων επιλογής μαθητών για την Α’ Γυμνασίου και μέχρι την 30η Ιουνίου κάθε διδακτικού έτους, πραγματοποιείται ενημέρωση των κηδεμόνων και των εισαχθέντων μαθητών, προκειμένου οι τελευταίοι να επιλέξουν το ατομικό μουσικό όργανο το οποίο θα διδαχθούν. Κάθε εισαχθείς μαθητής με δήλωση του κηδεμόνα του μπορεί να επιλέξει, με σειρά προτίμησης, μέχρι και τρία (3) διαφορετικά μουσικά όργανα (παραδοσιακά ή/και ευρωπαϊκά). Κριτήρια για την τελική κατάταξη των μαθητών σε κάθε ένα από τα ατομικά μουσικά όργανα είναι:

α. Το διαθέσιμο διδακτικό προσωπικό και γενικότερα όλες οι προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη διδασκαλία κάθε οργάνου. Για τον λόγο αυτόν η 3η σε κατάταξη προτίμηση οργάνου από τους μαθητές αφορά υποχρεωτικά σε όργανο για το οποίο υπάρχει μόνιμο διδακτικό προσωπικό στο σχολείο με αυτήν τη μουσική ειδίκευση.

β. Ο σχεδιασμός βάσει του οποίου, από την κατανομή των μαθητών ανά όργανο, ικανοποιείται η στόχευση για συγκρότηση Μουσικών Συνόλων του Σχολείου που, ως προς το είδος και τη σύνθεση τους, αντιστοιχούν προς τα προβλεπόμενα από το οικείο Ωρολόγιο Πρόγραμμα διδακτικά αντικείμενα (Μουσικά Σύνολα οργανικής παραδοσιακής μουσικής με αναφορά σε τοπικές παραδόσεις, συμφωνικής μουσικής, φιλαρμονικής ορχήστρας, ορχήστρας εγχόρδων, ελληνικής έντεχνης μουσικής, κ.α.). Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται ισομερής κατανομή μαθητών ανάμεσα σε μουσικά όργανα ευρωπαϊκής και παραδοσιακής μουσικής.

Στο πλαίσιο εφαρμογής των παραπάνω κριτηρίων, προκειμένου να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, η Διεύθυνση του σχολείου διατηρεί το δικαίωμα κατάταξης μαθητή του σχολείου σε όργανο επιλογής μιας από τις τρεις προτιμήσεις του ή σε άλλο, κατόπιν ενημέρωσης του κηδεμόνα του. Η τελική κατάταξη των μαθητών στα ατομικά όργανα επιλογής επικυρώνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Τα μαθήματα Μουσικής Παιδείας στο Γυμνάσιο

κατατάσσονται σε τρεις ομάδες ως εξής:

Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα μουσικής παιδείας:

1) Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη,

2) Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία,

3) Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη,

4) Πιάνο,

5) Ταμπουράς ή άλλο τοπικό παραδοσιακό όργανο αναφοράς,

6) Ατομικό Όργανο Επιλογής.

Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα μουσικής παιδείας:

1) Ιστορία Μουσικής,

2) Κριτική Μουσική Ακρόαση.

Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα μουσικής παιδείας:

1) Χορωδία,

2) Μουσικό Σύνολο (Οργανοχρησίας ή άλλου είδους). 1.3. Το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων των Μουσικών Σχολείων ορίζει ποια μαθήματα από τα παραπάνω διδάσκονται σε κάθε τάξη του Μουσικού Γυμνασίου.


ΓΕΝΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γενικό Μουσικό Λύκειο διακρίνονται σε μαθήματα Γενικής Παιδείας, Ομάδων Προσανατολισμού, Μουσικής Παιδείας και επιλογής.

2.1. Για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ομάδων Προσανατολισμού των Γενικών Μουσικών Λυκείων ισχύουν τα προβλεπόμενα για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ομάδων Προσανατολισμού που διδάσκονται στα Ημερήσια Γενικά Λύκεια.

2.2 Τα μαθήματα Μουσικής Παιδείας και Επιλογής των τάξεων του Γενικού Μουσικού Λυκείου κατανέμονται σε δύο ομάδες ως εξής:

α) Η πρώτη Ομάδα (Ομάδα Α’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων (Γραφή καθ’ υπαγόρευση - Μουσική Ανάγνωση), Ανάπτυξη Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων (Γραφή καθ’ υπαγόρευση - Μουσική Ανάγνωση και Αρμονία στο πιάνο), Ιστορία της Μουσικής, Μορφολογία, Υποχρεωτικό Ατομικό Μουσικό Όργανο: Πιάνο, Ατομικό Όργανο Επιλογής, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική και τα Μαθήματα Επιλογής Α’ τάξης Μουσική-Μουσική Τεχνολογία (Οργανολογία Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων, Οργανολογία Μουσικών Οργάνων Συμφωνικής Ορχήστρας, Στοιχεία Αντίστιξης, Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική, Επεξεργασία Μουσικού κειμένου με Η/Υ, Στοιχειώδεις Αρχές Ηχοληψίας Ι).

β) Η δεύτερη Ομάδα (Ομάδα Β’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: Μουσικό Σύνολο (Μουσικής Έκφρασης και Δημιουργίας), Μουσικό Σύνολο (Οργανοχρησίας ή άλλου είδους) και τα Μαθήματα Επιλογής Γ’ τάξης: Αρμονία (Ειδικό), Ανάπτυξη (Ελεγχος) Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Οργανολογία Μουσικών Οργάνων Συμφωνικής Ορχήστρας, Οργανολογία Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων, Επεξεργασία Μουσικού Κειμένου με Η/Υ, Ατομικό Όργανο Επιλογής ή και Αναφοράς (Πιάνο-Ταμπουράς ή άλλο), Ανάλυση Παρτιτούρας Ορχήστρας, Επεξεργασία Χορικού (Choral), Στοιχειώδεις Αρχές Ηχοληψίας II.


Τα Μουσικά Σχολεία σχεδιάστηκαν για να δώσουν χώρο έκφρασης και μάθησης στα παιδιά με ενδιαφέρον για την μουσική. Χωρίς να παραμελείται η γενική παιδεία, οι μαθητές αφήνουν ελεύθερη τη φαντασία τους να δημιουργήσουν, αλλά και να πειραματιστούν στον χώρο της μουσικής.

Είναι πολύ σημαντικό οι μαθητές να σχεδιάσουν σωστά τη σταδιοδρομία τους, να πάρουν έγκυρες πληροφορίες και να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο τα ταλέντα τους.

Όλα αυτά είναι δυνατά με την βοήθεια του Επαγγελματικού Προσανατολισμού.



Ατομικό Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού

3 Προβολές

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page