Ορισμός
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) είναι ένας πολύ γενικός όρος όπου περιλαμβάνονται οι δυσκολίες στην κατανόηση ή τη χρήση της γλώσσας, την τέλεση μαθηματικών πράξεων και την διατήρηση της συγκέντρωσης. Μαθησιακές Δυσκολίες είναι η Δυσλεξία, οι Αναγνωστικές δυσκολίες, η Διαταραχή γραπτής έκφρασης (δυσορθογραφία -δυσγραφία), η Δυσαριθμησία, η Διαταραχή λόγου ή Δυσφασία, η Δυσπραγία (σύνδρομο αδέξιου παιδιού) και η Ελλειμματική Προσοχή με ή χωρίς Υπερκινητικότητα.
Συναισθήματα
Όταν οι γονείς αντιληφθούν ότι τα παιδιά τους έχουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, κατακλύζονται συνήθως από αρνητικά συναισθήματα άγχους, αγωνίας, ανησυχίας για το μέλλον του παιδιού τους, απογοήτευση, θυμού και τύψεων ότι ίσως φταίνε οι ίδιοι.
Ερωτήσεις του τύπου :
-Θα καταφέρει να σπουδάσει? ,
-Θα είναι αποδεκτός/η από τους φίλους του/ης?,
-Πόσο θα δυσκολευτεί στη ζωή του από αυτό το πρόβλημα?,
-Εγώ μπορώ να βοηθήσω?
-Είναι νοητική στέρηση η μαθησιακή δυσκολία?"
ακούγονται πολύ συχνά από τους γονείς.
Αυτά τα συναισθήματα των γονέων αντανακλώνται και στο παιδί, το οποίο μπορεί να σταματήσει να προσπαθεί να αυξήσει τις επιδόσεις του, αλλά και να εμφανίσει δυσκολία στις συναναστροφές με τους φίλους του.
Τα αρνητικά συναισθήματα των γονέων σε συνδυασμό με τις αποτυχίες στο σχολείο αποδυναμώνουν την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση του παιδιού και αυξάνουν τις πεποιθήσεις ανικανότητας και αποτυχίας.
Ας καταρρίψουμε τους μύθους
Οι μαθητές με ΜΔ έχουν νοητική στέρηση.
Δεν υπάρχει τρόπος να βοηθηθούν στη μάθηση.
Για τις ΜΔ φταίει το οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού ή οι δάσκαλοι.
Είναι Τεμπέληδες, δεν τους αρέσει το διάβασμα.
Μεγαλώνοντας περνάνε αυτές οι δυσκολίες.
6. Οι ΜΔ μπορούν να διορθωθούν με φάρμακα και θεραπείες.
Δεν υπάρχει "μαγική" θεραπεία για τις ΜΔ. Είναι μια μόνιμη κατάσταση.
Με την κατάλληλη βοήθεια μπορούν να μειωθούν στο ελάχιστο.
Ο ρόλος της "Ταμπέλας"
Τα στερεότυπα καλά κρατούν.
Ο τεμπέλης, ο χαζός, ο υπερκινητικός, ο άρρωστος, ο δυσλεκτικός, ο ανίκανος κλπ. κλπ. είναι λίγες μόνο από τις ταμπέλες που βάζουμε για να χαρακτηρίσουμε ό,τι δεν καταλαβαίνουμε.
Οι ταμπέλες στα άτομα με Μαθησιακές Δυσκολίες λειτουργούν ως σιδερένιες μπάλες δεμένες στο πόδι τους. Τις οικειοποιούνται και δρουν σύμφωνα με αυτές.
" Αφού έχω δυσλεξία άρα δεν μπορώ να διαβάσω, άρα δεν χρειάζεται να προσπαθώ".
Η λύση
Το πρώτο βήμα είναι η γνώση και η κατανόηση των Μαθησιακών Δυσκολιών.
Κατόπιν οι γονείς σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς εκπαιδευτές μπορούν με την κατάλληλη παρέμβαση να βοηθήσουν αποτελεσματικά αυτά τα παιδιά για να έχουν μια καλή σταδιοδρομία.
Μην ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή στο ΔΩΡΕΑΝ WEBINAR:
«Μαθησιακές Δυσκολίες. Από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο»
Δευτέρα 15/1/2024
Ώρα 19:00 μ.μ.
Μέσω Zoom
Comments