top of page
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Youtube

Προβληματισμός για τα Κοινά Τμήματα.

  • Εικόνα συγγραφέα: About Career
    About Career
  • πριν από 1 ημέρα
  • διαβάστηκε 4 λεπτά

Προβληματισμός για τα Κοινά Τμήματα

Υπάρχει λόγος ύπαρξης των τεσσάρων Επιστημονικών πεδίων;

Εννοείται ότι υπάρχει λόγος.

Π.χ. Οι μαθητές του 1ου Ε.Π (Επιστημονικού Πεδίου) ήδη από το τέλος της Α΄ Λυκείου ξεχνάνε την ύπαρξη των μαθηματικών, της φυσικής και της χημείας και το μόνο τους μέλημα είναι τι είπε ο Πλάτωνας και ο Θουκυδίδης, και αν το ρ. Άγομαι ανήκει στα ανώμαλα.

Αντίστοιχα οι μαθητές των υπόλοιπων Ε.Π δεν ξέρουν να κλείνουν το Ειμί και ούτε θέλουν να το μάθουν. Προτιμούν τα θεωρήματα των μαθηματικών και τους νόμους της φυσικής.

Η λογική των Ε.Π είναι προφανής. Υπάρχουν μαθητές που έχουν μεγαλύτερη έφεση π.χ. στα μαθητικά ή τη φυσική και τους είναι εύκολο να τα κατανοήσουν, ενώ υπάρχουν και αυτοί που έχουν πιο θεωρητική σκέψη, μπορούν να αποστηθίσουν και βρίσκουν ενδιαφέρον στις ανθρωπιστικές επιστήμες.

" Επιβίωση Πανεπιστημιακών Τμημάτων"

Ο πιο πολυσυζητημένος λόγος ύπαρξης κοινών σχολών είναι η διατήρηση των πανεπιστημιακών τμημάτων!

Η καθιέρωση της ΕΒΕ από το 2021 άδειασε από φοιτητές δεκάδες περιφερειακά Τμήματα. Φέτος στην πέμπτη εφαρμογή της ΕΒΕ θα υπάρχουν τμήματα με λιγότερους από 100 φοιτητές και στα 4 έτη μαζί.

Ένας τρόπος να αποκτήσουν φοιτητές είναι να ενταχθούν και σε ένα δεύτερο Πεδίο, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των φοιτητών που μπορεί να τα δηλώσει, με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερες κενές θέσεις.

Μεγάλο το πολιτικό κόστος να κλείσουν Πανεπιστημιακά Τμήματα λόγω έλλειψης φοιτητών, αλλά και μεγάλο το οικονομικό κόστος για τις τοπικές κοινωνίες.

Κοινές σχολές είναι: τα Παιδαγωγικά, που δηλώνονται και από τα 4 Πεδία, τα Τμήματα Πληροφορικής, που δηλώνονται από το 2ο και το 4ο Πεδίο, Στατιστικής από το 2ο-4ο, τα Τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας από το 2ο-4ο, τα Τμήματα Χημείας και Βιολογίας που δηλώνονται από το 2ο και το 3ο Πεδίο, τα τμήματα Θεατρικών, Μουσικών Σπουδών, Κινηματογράφου από όλα τα ΕΠ, τα τμήματα Περιβάλλοντος από 2ο-3ο-4ο κλπ. και από το 2026 θα υπάρχουν και άλλες. Υπάρχει επίσης συζήτηση να μπουν οι Μαθηματικές Σχολές στο 4ο ΕΠ.

Οι πραγματικοί λόγοι για την ύπαρξη κοινών τμημάτων.

Η τάση αυτή προκύπτει από την ολοένα αυξανόμενη διεπιστημονικότητα της γνώσης και την ανάγκη για πιο ευέλικτους και ολοκληρωμένους επαγγελματίες.

Τα πανεπιστήμια προσαρμόζουν τα προγράμματα σπουδών τους για να καλύψουν τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας, η οποία συχνά απαιτεί γνώσεις από διαφορετικά πεδία.

Κάποιοι βασικοί λόγοι που οδηγούν σε αυτήν την αλλαγή:

  • Εξέλιξη της επιστήμης: Πολλά επιστημονικά πεδία αλληλοεπιδρούν και συνδέονται πλέον στενά, απαιτώντας συνδυασμένη γνώση.

  • Ανάγκες της αγοράς εργασίας: Οι εργοδότες ζητούν αποφοίτους με ευρύ φάσμα δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε διαφορετικές επαγγελματικές προκλήσεις.

  • Καινοτομία και έρευνα: Οι σύνθετες προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας απαιτούν πολυεπιστημονικές προσεγγίσεις, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη που συνδυάζει πληροφορική, μαθηματικά, ψυχολογία και φιλοσοφία.

  • Ευελιξία στις επιλογές καριέρας: Οι φοιτητές αποκτούν γνώσεις από περισσότερα πεδία, διευρύνοντας τις επαγγελματικές τους επιλογές.

Οι υποψήφιοι ευνοούνται;

Δεν αρκεί να περάσει κάποιος σε μια σχολή, πρέπει και να την τελειώσει.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα.

  • Το Τμήμα Βιολογίας βρίσκεται στο 2ο και 3ο Επιστημονικό Πεδίο. Όμως οι μαθητές του 2ου Πεδίου δεν διδάσκονται Βιολογία, αφού τα μαθήματα που εξετάζονται είναι: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Νεοελληνική Γλώσσα.

  • Το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανήκει στο 1ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο. Οι μαθητές του 1ου Πεδίου θα αντιμετωπίσουν ήδη από το 1ο εξάμηνο μαθήματα όπως: Μαθηματική ανάλυση, Αλγόριθμοι και Δομές Δεδομένων, Τεχνολογίες Διαδικτύου, Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός, Γραφιστική κ.α. Σίγουρα δεν έχουν διδαχθεί τίποτα από αυτά.

  • Το Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής ανήκει στο 2ο και 3ο Επιστημονικό πεδίο. Φανταστείτε το σοκ που παθαίνουν όσοι προέρχονται από το 2ο Επιστημονικό Πεδίο όταν πρέπει να περάσουν μαθήματα όπως: Μοριακή Νευρολογία, Βιολογία Συστημάτων, Γενετική Επίκτητων Ασθενειών, Εργαστηριακή Γενετική κ.α.

  • Το Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιά ανήκει στο 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο. Οι μαθητές που προέρχονται από το 2ο Επιστημονικό Πεδίο δεν θα ξαναδούν ποτέ στη ζωή τους τη φυσική και τη χημεία, αφού τα μαθήματα που θα διδαχθούν θα είναι: Στατιστική, Θεσμικό Πλαίσιο Χρηματοοικονομικών Αγορών, Εμπορικό Δίκαιο, Παράγωγα Αξιόγραφα κλπ.

  • Από το επόμενο έτος στο 1ο ΕΠ Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών θα προστεθεί το τμήμα Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης (Άμφισσα) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου!!!

Φυσικά ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Τελικά, μάλλον δεν ευνοούνται οι υποψήφιοι...


συμπληρωση μηχανογραφικου

Υπαρκτός Κίνδυνος

Μέχρι στιγμής πολλά έχουν γραφτεί και όχι άδικα για την αδικία που γίνεται, αφού συγκρίνονται οι βαθμοί που έγραψαν υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν σε διαφορετικά μαθήματα και μετά συγκρίνονται ως προς τα μόριά τους, για να εισαχθεί στο Τμήμα αυτός που έχει τα περισσότερα μόρια, έχοντας εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα. Πώς θα συγκρίνουμε τους βαθμούς ενός υποψηφίου που εξετάστηκε στα Αρχαία Ελληνικά, την Ιστορία και τα Λατινικά με τους βαθμούς ενός υποψηφίου που εξετάστηκε στη Φυσική, τη Χημεία και τα Μαθηματικά;

Όμως υπάρχει και ένας άλλος μεγάλος κίνδυνος.

Θα αυξάνονται οι φοιτητές που θα εγκαταλείπουν τις σπουδές τους.

Ένας από τους βασικούς λόγους ύπαρξης των Επιστημονικών Πεδίων είναι στην ουσία η προετοιμασία για το 1ο έτος Πανεπιστημίου. Ας μην ξεχνάμε ότι το 1ο έτος σε όλες τις Πανεπιστημιακές Σχολές περιέχει μαθήματα εισαγωγικά της επιστήμης που θεραπεύει. Αν οι φοιτητές δεν έχουν διδαχθεί τις βασικές γνώσεις ήδη από το σχολείο, τότε είναι σχεδόν αδύνατη η φοίτηση!

Έτσι θα έχουμε δύο μεγάλες κατηγορίες φοιτητών που εγκαταλείπουν τις σπουδές τους.

Αυτοί που έχουν περάσει σε μία σχολή και διαπιστώνουν στη πορεία ότι δεν τους ταιριάζει και αυτοί που δεν θα μπορούν να τελειώσουν μία σχολή γιατί δεν καταλαβαίνουν τα μαθήματα!!!

Υπάρχει λύση;

Σίγουρα ο κάθε μαθητής είναι αδύναμος να φέρει αντίσταση στις δυσλειτουργίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Μπορεί όμως και οφείλει να προστατέψει τον εαυτό του.

Και προστατεύει τον εαυτό του μόνο με τη σωστή πληροφόρηση.

Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός είναι η ασπίδα του.

Με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό θα μάθει τι του ταιριάζει να σπουδάσει, τι προοπτικές έχει στην αγορά εργασίας και το σημαντικότερο είναι ότι θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της ακαδημαϊκής του πορείας.

Στην About Career έχουμε στόχο οι μαθητές να κάνουν επιλογές που ταιριάζουν στο χαρακτήρα τους και στις ικανότητές τους. Πριν δηλώσουν σχολές στο Μηχανογραφικό τους, δίνουμε πληροφορίες για το κάθε πρόγραμμα σπουδών, τις εναλλακτικές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει στην πορεία ο κάθε φοιτητής, την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τομέα του, τις ανάγκες στην αγορά εργασίας και τις επιπλέον δεξιότητες και πιστοποιήσεις που μπορεί να χρειαστεί για να γίνει ένας επιτυχημένος επαγγελματίας.

Όλες αυτές οι πληροφορίες δίνονται στο Ατομικό Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Η σωστή Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Η Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού δεν είναι η δήλωση σχολών ούτε με αλφαβητική σειρά, ούτε κατά αύξοντα αριθμό.

Η Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού είναι ο κατάλληλος συνδυασμός μεταξύ των επιλογών του υποψηφίου, της βαθμολογίας του, του οικογενειακού προγραμματισμού και της σωστής πληροφόρησης.


Ατομικό Πρόγραμμα Συμπλήρωσης Μηχανογραφικού



aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page