Ποιες είναι οι χαμηλόβαθμες σχολές για το 2023;
Σχολή Πλοιάρχων – 8.350
Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης (Κιλκίς) 8.350
Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τεχνολογίας (Ρέθυμνο) 8.350
Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (Κοζάνη) – 8.350
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Πρέβεζα) – 8.350
Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού (Θήβα) – 8.345
Περιβάλλοντος (Μυτιλήνη) – 8.270
Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Άγιος Νικόλαος) – 8.250
Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (Ορεστιάδα) – 8.220
Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Καβάλα) – 8.180
Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Κοζάνη) – 8.070
Διοίκησης Επιχειρήσεων (Χίος) – 7.925
Οικονομικών Επιστημών (Καστοριά) – 7.915
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Καβάλα) – 7.775
Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά) – 7.750
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Ηράκλειο) – 7.710
Γεωγραφίας (Μυτιλήνη) – 7.630
Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης (Γρεβενά) – 7.560
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Κοζάνη) – 7.540
Περιφερειακής και οικονομικής Ανάπτυξης (Άμφισσα) – 7.180
Αλήθειες και ψέματα
" Στις χαμηλόβαθμες σχολές περνάνε οι κακοί μαθητές" .
Λάθος. Αυτή είναι μία εντελώς ρατσιστική πρόταση . Διότι το εκπαιδευτικό μας μοντέλο στηρίζεται στη βαθμοθηρία και αυτόματα κατατάσσει τους μαθητές σε καλούς και κακούς. Ο καλός θα έχει μέλλον ενώ ο κακός (στη συλλογική συνείδηση εννοείται ο χαζός), οφείλει να παραιτηθεί από την ανώτερη εκπαίδευση. Οι μαθητές με χαμηλές επιδόσεις έχουν τις δικές τους ικανότητες, δεξιότητες και ταλέντα, τα οποία πιθανότατα δεν έχει καταφέρει να αναδείξει το σχολείο. Δεν υστερούν σε εξυπνάδα και δημιουργικότητα. Αν λοιπόν αυτοί οι μαθητές εισαχθούν σε χαμηλόβαθμη σχολή, δεν συνεπάγεται ότι δεν θα έχουν μια ενδιαφέρουσα πορεία.
" Το επίπεδο των χαμηλόβαθμων πανεπιστημιακών σχολών είναι πολύ χαμηλό"
Λάθος. Η πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης είναι οι ίδιοι οι φοιτητές. Συνήθως αυτές οι σχολές έχουν λιγότερους φοιτητές και το κλίμα μοιάζει οικογενειακό. Οι καθηγητές γνωρίζουν καλά όλα τα παιδιά και όλοι επιδιώκουν μέσω έρευνας και διεθνών προγραμμάτων να αναδείξουν τη σχολή τους. Μία απλή έρευνα σε χαμηλόβαθμες σχολές αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
" Η επαγγελματική αποκατάσταση των φοιτητών από χαμηλόβαθμες σχολές είναι δύσκολη"
Λάθος. Π.χ. α) απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Καλαμάτα), κατεύθυνση "Διοίκησης Μονάδων Υγείας, με βάση εισαγωγής 8.645 μόρια, πήρε Μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Μεθοδολογία και Εφαρμογές στην Κοινωνική Πολιτική στην κατεύθυνση " Κοινωνική Προστασία και Κοινωνική Συνοχή " του τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου. Τώρα είναι ιδρυτής αξιόλογου ιστοτόπου και συνεργάζεται με φορείς Κοινωνικής Πολιτικής.
β) Απόφοιτος του τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με έδρα την Καρδίτσα, βάση εισαγωγής 8.665, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Λονδίνου (University of Arts London) και τώρα εργάζεται σε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες.
" Οι φοιτητές με χαμηλά μόρια εισαγωγής πρέπει να καταβάλλουν μεγαλύτερη προσπάθεια"
Σωστό. Δεδομένου ότι η προετοιμασία τους για τις εξετάσεις ήταν ελλιπής θα πρέπει να είναι συνεπείς στη παρακολούθηση των μαθημάτων για να καλύψουν τα μαθησιακά κενά τους.
Κριτήρια επιλογής χαμηλόβαθμων σχολών.
Με βάση τα παραπάνω, η επιλογή τέτοιων σχολών πρέπει κατά κύριο λόγο
να εξαρτάται:
από τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου.
Ο τόπος διαμονής είναι ένας ακόμα σημαντικός λόγος επιλογής σχολής, αν βέβαια η σχολή ταιριάζει στα ενδιαφέροντα του φοιτητή.
Να μην ακολουθεί τα στερεότυπες αντιλήψεις. Το κύρος του κάθε επαγγελματία εξαρτάται από την αγάπη και το ενδιαφέρον για το επάγγελμά του και όχι από την σχολή που τελείωσε.
Όπως είπε και ο Ουίστον Τσώρτσιλ: Η επιτυχία δεν είναι το τελικό σημείο, αλλά ο δρόμος που ακολουθείς για να την επιτύχεις !