top of page

Σχεδίασε τη σταδιοδρομία σου με δύο ασκήσεις.


Σχεδιάζω τη σταδιοδρομία μου

Λίγη θεωρία

Πώς παίρνει ο έφηβος μία απόφαση για τη σταδιοδρομία του;

Για να μπορέσει κάποιος να πάρει μία απόφαση για τη σταδιοδρομία του π.χ.

  • τι να σπουδάσω;

  • ποιο επάγγελμα μου ταιριάζει και έχει μέλλον;

  • τι πρέπει να κάνω για καταφέρω το στόχο μου;

είναι απαραίτητο να μπορεί να συνδυάζει και να συσχετίζει τωρινές καταστάσεις με μελλοντικές. Θα πρέπει δηλαδή να οραματίζεται το μέλλον του. Μέσω αυτού του οραματισμού, οι έφηβοι επιδιώκουν τους στόχους τους, αναμένουν τις συνέπειες των ενεργειών τους και συνειδητοποιούν ότι το παρόν αποτελεί τη βάση για την κατασκευή του μέλλοντος τους. Ο οραματισμός για το μέλλον αφορά τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματα των ανθρώπων για την πορεία τους και την ικανότητα να προβλέπουν πολλαπλά πιθανά μελλοντικά σενάρια.

Τα άτομα που προσανατολίζονται προς το μέλλον έχουν συνήθως καλύτερη αντίληψη του πώς η τρέχουσα συμπεριφορά τους, επηρεάζει την επίτευξη των μελλοντικών τους στόχων.

Το να μπορεί κάποιος να οραματιστεί το μέλλον του, σχετίζεται με την ευελιξία και τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό για την επίτευξη των στόχων. Δηλαδή οι έφηβοι που σκέφτονται πώς θέλουν να είναι το μέλλον τους, είναι πιο εστιασμένοι σε ό,τι θέλουν και λαμβάνουν τις απαραίτητες αποφάσεις για την επίτευξη του επιθυμητού επαγγέλματος. Έτσι αναπτύσσουν αίσθηση εμπιστοσύνης στον εαυτό τους και δεν αφήνουν κάτι στην τύχη.

Αντίθετα οι νέοι με χαμηλότερα επίπεδα μελλοντικού προσανατολισμού, έχουν την τάση να ρισκάρουν και τελικά να απογοητεύονται από τις αποφάσεις τους.

Τα παραπάνω αφορούν την Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα, την οποία χρειάζεται κάθε άνθρωπος, οποιασδήποτε ηλικίας, προκειμένου να διαχειριστεί νέες συνθήκες και να διεκδικήσει προοπτικές για το μέλλον του.


Ασκήσεις

α) "Οι αποσκευές μου"

Οι βαλίτσα μου

Η Επαγγελματική Σταδιοδρομία είναι ένα ταξίδι, που ξεκινάει από τα μαθητικά μας χρόνια και συνεχίζεται για την υπόλοιπη ζωή μας.

Αν μπορούσε κάποιος να είχε μία βαλίτσα όπου μέσα θα έβαζε μόνο σημαντικά πράγματα για να τα έχει μαζί του στο ταξίδι της σταδιοδρομίας του, ποια θα ήταν; ποια θα έπρεπε να αφήσει πίσω του; Από ένα σύνολο εμπειριών, σπουδών, απρόοπτων γεγονότων, αλλαγών και μεταβάσεων, ποια θα πρέπει να πάρει μαζί του;

Σε αυτή την άσκηση ο μαθητής/φοιτητής/ενήλικας, θα πρέπει να επιλέξει τα " επιτεύγματά του" π.χ. πτυχία, σπουδές κλπ. , τις ικανότητές του, τις εμπειρίες που έχει αποκτήσει στο παρόν και να δώσει χώρο για τις επιθυμίες, στόχους, και προσδοκίες για το μέλλον, προχωρώντας έτσι σε μελλοντικές δράσεις στη διάρκεια του επαγγελματικού του ταξιδιού.

Αν θέλουμε να το κάνουμε πιο σαφές, θα πρέπει ο καθένας, με χαρτί και με μολύβι να γράψει τι να πάρει μαζί του και τι να αφήσει πίσω του.

β) Η γραμμή της ζωής μου.

Η γραμμή της ζωής μου

Όταν αποφασίσει κάποιος να ταξιδέψει, είναι πιο αποτελεσματικό να σχεδιάσει τη διαδρομή του, τις στάσεις του και τον χρόνο που έχει στη διάθεσή του. Έτσι περιορίζει τα απρόοπτα, αναπροσαρμόζει κάποιες διαδρομές, ή επιλέγει άλλες. Με αυτόν τον τρόπο αποκτά τον έλεγχο των αποφάσεών του.

Σχεδιάζοντας μία γραμμή, υποδεικνύει πάνω την ηλικιακή περίοδο στην οποία θεωρεί ότι κάποιο γεγονός θα πρέπει να έχει συμβεί.

Π.χ. ένας μαθητής της Γ΄ Γυμνασίου, με αφετηρία το σήμερα, υπολογίζει ότι

σε 3 χρόνια θα έχει τελειώσει το Λύκειο,

σε 4 το πανεπιστήμιο,

σε 2 το μεταπτυχιακό του,

σε 1 χρόνο θα έχει βρει δουλειά.

Δηλαδή από τα 15 έτη μέχρι τα 25 έτη θα πρέπει να ακολουθήσει αυτή τη πορεία. Με αυτό τον σχεδιασμό βλέπει τα σημεία που εκείνος έχει τον έλεγχο της ζωής του. Η Γραμμή της Ζωής πρέπει να αποτελεί έναν σκελετό που θα γεμίσει με προσωπικές λεπτομέρειες.

Είναι μία σύντομη επαγγελματική αυτοβιογραφία που προσδιορίζει με γρήγορο τρόπο επαγγελματικά ενδιαφέροντα, επαγγελματικούς στόχους, προσωπικά ζητήματα, πρόβλεψη αλλαγών και των συνακόλουθων αποφάσεων.

Συνοψίζοντας

Με τις ασκήσεις αυτές, οι ωφελούμενοι μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι η ζωή των ανθρώπων ακολουθεί μια πορεία περιόδων ζωής, όπου τα άτομα έρχονται αντιμέτωπα με ζητήματα και καθήκοντα στοχοθέτησης και λήψης επαγγελματικών αποφάσεων, τα οποία προϋποθέτουν κατάλληλη προετοιμασία, προσωπική ευθύνη και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους.

Εμείς στην About Career δίνουμε μεγάλη σημασία στην επαγγελματική επιτυχία των ατόμων και στην ενίσχυση των δεξιοτήτων επαγγελματικής προσαρμοστικότητας, προκειμένου να στηρίξουμε τη διαχείριση προκλήσεων που αφορούν την μελλοντική τους επαγγελματική ανάπτυξη.






Ατομικό Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού









116 Προβολές

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

댓글


aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page