top of page

Επανάληψη για τις Πανελλήνιες 9+1 Συμβουλές

 tips για την  επανάληψη των πανελληνίων

Το Πάσχα των προσομοιωτικών

Αν αναγνωρίζεις το ακρωνύμιο Ο.Ε.Φ.Ε (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος), τότε έχεις παιδί που δίνει πανελλαδικές. Αλλά ακόμα και αν δεν το ξέρεις, σίγουρα οι λέξεις προσομοιωτικά, επαναληπτικά, εφ΄όλης της ύλης κλπ., κυριαρχούν σ’ αυτές τις πασχαλινές διακοπές. Πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός! Πότε χτύπησε το πρώτο κουδούνι, πότε ήρθε ο Μάιος και οι διακοπές του Πάσχα. Και αυτές οι διακοπές είναι σημαντικές για τους υποψηφίους των Πανελληνίων εξετάσεων γιατί είναι το τελευταίο κατοστάρι σε έναν αγώνα δρόμου, όπου πρέπει να δώσουν όλες τις δυνάμεις τους.

Και σε αντίθεση με την ταχύτητα που αναπτύσσει ο δρομέας για να μειώσει τον χρόνο

τερματισμού, ο υποψήφιος πρέπει τον δεδομένο χρόνο που έχει να τον "επεκτείνει" για να χωρέσει μέσα όσα περισσότερα μπορεί.

Πολύ εύστοχα ο Οδυσσέας Ελύτης μας προτρέπει:

"Πιάσε την αστραπή στο δρόμο σου άνθρωπε, δώσε διάρκεια, μπορείς!"

Ο χρόνος του υποψήφιου

Ούτε λίγο ούτε πολύ, τέσσερις βδομάδες έμειναν μέχρι την έναρξη των Πανελληνίων εξετάσεων. Εύλογα μπορεί να ρωτήσει κάποιος :"και τι μπορώ να κάνω σε τέσσερις βδομάδες?"

Ας δούμε τις συχνότερες αντιδράσεις των υποψηφίων για το χρονικό διάστημα των 4 εβδομάδων.

  • Φόβος. Ένα βουνό ξαφνικά πλακώνει την σκέψη και μαύρα σύννεφα είναι από πάνω. Ο φόβος προκαλεί παράλυση και ακινησία. Ο μαθητής νιώθει ότι τίποτα δεν ξέρει, τίποτα δεν θυμάται, δεν έχει ξεκάθαρη σκέψη. Έρχονται μαζί και τα σωματικά συμπτώματα, όπως ανορεξία ή πολυφαγία, ταχυκαρδίες, στομαχικοί και κοιλιακοί πόνοι, άσχημος ύπνος, εφιδρώσεις.

  • Αδιαφορία και παραίτηση. Συνήθως αφορά μαθητές με σοβαρές ελλείψεις στις επιδόσεις τους. Συχνά μέσα από μία κρίση ειλικρίνειας, αναγνωρίζουν ότι δεν ασχολήθηκαν όσο έπρεπε με την προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες, και τώρα είναι πολύ αργά.

  • Εγρήγορση ή αλλιώς "δημιουργικό stress".Είναι αυτοί που ανασηκώνουν τα μανίκια και προσπαθούν να "Επεκτείνουν τον Χρόνο". Γι' αυτούς είναι το τελευταίο κατοστάρι και βάζουν όλες τις δυνάμεις τους.

Πώς δίνουμε "διάρκεια στον χρόνο"

Με την οργάνωση, δηλαδή με τη Διαχείριση του χρόνου. Αυτό σημαίνει στην ουσία αξιοποίηση του κάθε δευτερολέπτου! Χωρίζοντας την ημέρα σε ώρες καταγράφουμε τι πρέπει να κάνουμε την κάθε ώρα π.χ. ενδεικτικά θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:


08.00-13.00

13.00-15.00

15.00-19.00

19.00-20.00

20.00-22.00

Διάβασμα

Ξεκούραση

Φροντιστήριο

Ξεκούραση

Διάβασμα

  

"Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως"

 

Χρήσιμα tips για την οργάνωση της επανάληψης

1. Προτεραιότητα στα βασικά.

2. Ενεργή ανάκληση πληροφοριών.

3. Διαχωρισμός της ύλης σε μικρότερα, διαχειρίσιμα κομμάτια.

4. Να συμπυκνώσεις την ύλη σε σύντομες περιλήψεις

5. Να εντοπίσεις τα σημεία που σε δυσκολεύουν περισσότερο και να αφιερώσεις πιο πολύ χρόνο σε αυτά.

6. Να ορίσεις συγκεκριμένους στόχους. Πρέπει να καθορίσεις τι θέλεις να επιτύχεις το διάστημα των επαναλήψεων. Η ύπαρξη συγκεκριμένων στόχων σε βοηθάει στη διατήρηση της συγκέντρωσης.

7. Αυτοεξέταση.

Ο κάθε μαθητής μόνος του, εκτός των προσομοιωτικών τεστ των φροντιστηρίων, πρέπει να εξετάσεις τον εαυτό του χωρίς να κοιτάς το βιβλίο και τις σημειώσεις σου. Με αυτή την πρακτική μπορείς να εντοπίσεις τι πραγματικά γνωρίζεις και πού χρειάζεσαι περισσότερο διάβασμα.

Πολλές φορές παρατηρούμε στα τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού που κάνουμε στα παιδιά, να έχουν υψηλά ποσοστά αυτοεκτίμησης. Είναι οι μαθητές που πιστεύουν ότι με λίγο διάβασμα κατέχουν τη γνώση. Έτσι αυτοϋπονομεύονται, δεν έχουν επίγνωση της πραγματικότητας και η αποτυχία είναι σίγουρη. 

8. Καλή και σωστή διατροφή για ενέργεια και δύναμη.

9. Όχι στο ξενύχτι! Δεν ωφελεί κανέναν και σε τίποτα. Απλά κουράζει και δίνει την ψευδαίσθηση της προσπάθειας

 

Social Media, ο εχθρός των υποψηφίων.

Ο υποψήφιος/α χρειάζεται να βρει ένα ήσυχο περιβάλλον μελέτης για να αποφύγει τις ενοχλήσεις, να περιορίσει τους περισπασμούς και να αφήνει το κινητό του/της έξω από τον χώρο μελέτης.

Κάθε like στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αφαιρεί τουλάχιστον 10 λεπτά από τη συγκέντρωση, άρα στην ουσία αφαιρεί ώρες από το αποτελεσματικό διάβασμα.

Αν αυτό το μεταφράσουμε σε χρήματα που δαπανώνται για φροντιστήρια και ιδιαίτερα θα δούμε ότι τελικά τα χρήματά μας εξανεμίζονται μέσω των likes!!!

Άρα, έξω το κινητό από το δωμάτιο.

.

Η αξία των "ορίων".

Για να μπορέσει ένας μαθητής να προετοιμαστεί σωστά και να εφαρμόσει όλα τα παραπάνω χρειάζεται να μπορεί να οριοθετήσει τον εαυτό του. Να λέει ΟΧΙ σε δραστηριότητες που τον αποσπούν και σε σκέψεις που τον απομακρύνουν από το στόχο του. Πόσο εύκολο είναι αυτό; γνωρίζουν άραγε οι μαθητές τι ακριβώς τους απομακρύνει από το στόχο τους; Ξέρουν με ποιο τρόπο θα μπορέσουν να βάλουν όρια;

Αυτά τα ερωτήματα έρχεται να τα λύσει ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Ο ρόλος του Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού στη δεδομένη χρονική στιγμή, δεν είναι να εξακριβώσει τι σπουδές ταιριάζουν στον μαθητή, όσο να του δείξει τον τρόπο με τον οποίο θα το πετύχει.


Αντί επιλόγου 

Είμαστε στην τελική ευθεία, στη φάση κορύφωσης του άγχους, στο απόγειο της έντασης, πρέπει να δείξουμε ψυχραιμία (ακόμα περισσότερη). Ως γονείς οφείλουμε πρώτα και πάνω από όλα να είμαστε διακριτικά παρόντες, ένα καταφύγιο στήριξης και ενθάρρυνσης. Τίποτα δεν κρίθηκε, ούτε θα κριθεί με τις εξετάσεις. Προστατεύουμε τη σχέση μας με το παιδί και διδασκόμαστε από τη διαδικασία και από τα λάθη μας. Οι πανελλαδικές είναι ένα project και αν κάτι αξιολογείται είναι η διαχείριση, η οργάνωση, η στοχοθεσία, όχι η ευφυΐα και σίγουρα όχι ο χαρακτήρας. (Η συνέχεια εδώ)


Ευχόμαστε σε όλους καλό Πάσχα και στους υποψηφίους των Πανελλαδικών ευχόμαστε ψυχραιμία και καλή δύναμη στην προσπάθειά τους!

Πανελλαδικές είναι, θα περάσουν!



μηχανογραφικό 2024


69 Προβολές

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
aboutcareer-logo_edited.png
bottom of page